Udstillingsdesign; vandreudstilling om “Danmark-ekspeditionen” På en iskold januardag åbnede vandreudstillingen “Når mænd får nok af hinanden – om bord med Danmark-ekspeditionen” på Museet for Søfart i Helsingør. Den består af tre små rum, der er opstillet i forlængelse af hinanden (kan tydelig ses på fotoet her taget ude- og oppefra). På inder- og ydervægge er … Read More
Arkiv
M/S Museet for Søfart
Vægcollager, grafik og andre finurligheder til Drømmeskibet I efteråret 2018 åbnede M/S Museet for Søfart i Helsingør et nyt børneunivers: Drømmeskibet. Området, som er designet af ProudlyPresent med Marie Vandrup Westh som projektledende kaptajn, består af selve skibet, med plads til leg og vuggende søgang, og værksstedet med mulighed for at øve knob, lege med … Read More
Københavns Universitet
Wayfinding Skiltningen og wayfinding generelt på Københavns Universitet Amager, har siden 2013 været igennem et gennemgående udvikling og redesign – inden- som udendørs. Dels da de mange forskellige studier i Humaniora flyttede sammen. og bla. skulle finde fælles systemer for de mange skilte-niveauer på videnscentrene, samt få formidlet den nye, fælles kultur på campus Amager; … Read More
Rumlig forståelse
De grafiske løsninger skal allerede i processen tænkes helt ud i de yderste hjørner af implementeringsfasen, og visualiseringer er et effektivt værktøj til inspiration og/eller afklaring designer og kunde imellem. Eksemplerne her viser forskellige måder at gribe visualiseringer an på; fra 2d-tegninger og -layouts i computer til 3d-tegninger, retoucherede fotos og rumlige modeller. Nogle af … Read More
Post- & Telemuseet
Liv blandt de gamle montre I forbindelse med en række nye tiltag i den permanente udstillingen på det nu tidligere Post- og Telemuseum, var det min opgave, at designe illustrationer, skilte og infografik der dels kunne indgå i den eksisterende udstilling, dels kunne give den nyt liv. Løsningen på en del af infografikken blev derfor … Read More
Statens Museum for Kunst
Kropslighed Kunstbog og udstillingsgrafik for Statens Museum for Kunsts udstilling; “Kroppen i oprør”. Maleren Nicolai Abildgaard (1743-1809) er kendetegnet ved sit ekstreme motivvalg og formsprog – et oprør af dimensioner i en ny-klassicistisk tid. Hans maskuline og ekspressive udtryk, sammenholdt med tiden han levede i, er overført til især bogens layout, der imødekommer stramheden i … Read More