Fra i dag kan man på KommunikationsForum læse min anmeldelse af kampagne-identiteten for Golden Days årlige festival, som i år har temaet filosofi som omdrejningspunkt.
Jeg har gennem årene været meget begejstret for de meget forskellige og kreative kampagneløsninger, som alle har en fast genkendelig visuel identitet som et gennemgående element. I år har jeg desværre måtte bande lidt, dels fordi jeg på åbningsdagen ikke kunne finde meget markedsføringsmateriale på min tur igennem byen, dels grundet en frygtelig rodebutik i brug af billeder og illustrationer.
Førstnævnte kritikpunkt vil jeg gerne supplere med lidt ekstra fotos, som jeg fandt på en tur i indre by her til formiddag, 5 dage efter festivaldens start. Først en række plakater ved Nørreport St. og dernæst et banner på Strøget. Det hjalp jo en hel del.
Da jeg vendte om og så banneret med lys igennem, gav det mig pudsigt nok associationer til kritikpunktet vedr rod … det står der imidlertid en masse om i anmeldelsen, så det vil jeg ikke dvæle mere ved her.