• Hjem
  • Portfolio
  • Formidling
    • Udtalelser
    • Underviser og vejleder
    • Foredrag og byvandringer
    • Skriftlig formidling
  • Fakta
    • Kort om mig …
    • Netværket
    • Ydelser
    • Curriculum Vitae
    • Referencer
    • Kontakt og priser
    • Handelsbetingelser
    • Privatlivspolitik
  • Podcast
  • Blog
  • Shop
  • Hjem
  • Portfolio
  • Formidling
    • Udtalelser
    • Underviser og vejleder
    • Foredrag og byvandringer
    • Skriftlig formidling
  • Fakta
    • Kort om mig …
    • Netværket
    • Ydelser
    • Curriculum Vitae
    • Referencer
    • Kontakt og priser
    • Handelsbetingelser
    • Privatlivspolitik
  • Podcast
  • Blog
  • Shop

About Create

Create is a multi-purpose WordPress theme that gives you the power to create many different styles of websites.

Christina Bruun Olsson

Christina Bruun Olsson

  • Hjem
  • Portfolio
  • Formidling
    • Udtalelser
    • Underviser og vejleder
    • Foredrag og byvandringer
    • Skriftlig formidling
  • Fakta
    • Kort om mig …
    • Netværket
    • Ydelser
    • Curriculum Vitae
    • Referencer
    • Kontakt og priser
    • Handelsbetingelser
    • Privatlivspolitik
  • Podcast
  • Blog
  • Shop

For H… da

28. juni 2012By ChristinaInspiration, Logo
For H… daChristina2013-06-06T11:04:24+01:00

Jeg er ikke begejstret for typograferingen af det engelske museum Horniman Museum & Gardens’s logo … men dette H fungerer fantastisk som mærke, og de to klammer bliver brugt særdeles kreativt. De repræsenterer ligeligt hhv. Museum og Gardens. Identiteten er lavet af designbureauet Hat-Trick i London.

Hat-Trick

 

Mit ynglings-eksempel er disse døre, med hver sin klamme, som skilles når besøgende skal ind.

Hat-Trick

 

Tryksagerne her lægger tydeligt op til brug af klammerne særskilt fra H-formen …

Hat-Trick

 

… og eksemplerne her viser klammerne tænkt i en helt anden kontekst:

Hat-Trick

 

Jeg bliver så glad ved at se en visuel identitet brugt kreativt ud i de yderste hjørner. At brugen af den konstant inspirerer til nyt liv, nye muligheder.

Ved besøg på Horniman’s hjemmeside blev jeg til gengæld temmelig skuffet. Denne template-løsning på den virtuelle velkomst matcher på ingen måde den fysiske velkomst gennem museets døre. Mon ikke det her er økonomiske begrænsninger der har været på spil? Eller manglende dialog mellem forskellige leverendører (designere bag den visuele identitet og et webbureau)? Bare ærgerligt!

En lille detalje, der kan holde liv i håbet, er markeringen i venstremenuen, som danner et hak i form af H’ets serif.

Hat-Trick

 

 

Post navigation

← Se muligheder
Man hører ikke pointen bedre af, at den bliver råbt →

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Søg

Kategorier

  • Design (1)
  • En visuel synsvinkel (338)
    • Anmeldelser (55)
    • Arkitektur (18)
    • Christinas egne projekter (63)
    • Debat (33)
    • Farver (8)
    • Foto (22)
    • Inspiration (150)
    • Ladies Drawing Night (7)
    • Layout (41)
    • Logo (27)
    • Mine studerende (5)
    • Ruter (19)
    • Skiltning (17)
    • Street art (46)
    • Tilfældigheder (30)
    • Typografi (29)
    • Undervisning for børn (13)
    • Video (25)
    • Visuel musik (16)
  • Workshops (1)

Du kan også følge mig her:

© 2025 Christina Bruun Olsson All Rights Reserved.