Naturen Lolland-Falster

Et levende logo I starten af 2016 udskrev Lolland- og Guldborgsund Kommuner en logokonkurrence for et tværfagligt formidlingsprojekt, der i tidsrummet 2016-19 skal sætte fokus på de mange oplevelserLolland og Falsters naturområder har at byde på. Her et par eksempler fra oplægget, som jeg sendte ind. Logoets grundlæggende form er dannet af tre kvadrater, der repræsenterer … Read More

Ordrupgaard

Et inkluderende logo Ordrupgaard ønskede et visuelt oplæg på, hvordan deres logo og visuelle identitet kan videreudvikles uden at ændre det grundlæggende. Jeg viser her uddrag fra mit bud på en løsning, konceptuelle skitser, der viser brugen af den markante logo-cirkel som et aktivt, indlevende og konstruktivt element – omdrejningspunkt for information.  

Chat-Boards

Fleksiblitet på kontoret Oplægget på en visuel identitet for Chat-Boards tager udgangspunkt i en brand story, der bla. lød: Express yourself with Chat-Boards. Chat-Boards are means of expression. Chat-Boards are multi-functional, giving you the possibility to express yourself in words and writing, collect information, organize and plan. Chat-Boards are also expressions themselves. The distinct design, … Read More

Designed Learning

Et logo – flere løsninger Logoet til Designed Learning er et logokoncept med flere varianter og muligheder. Grundformen associationer til samling, sammenhæng system og orden mens de farvede former udfordrer med nye sammenhænge, at gå på opdagelse, læring, dialog … De fire ord; near, idea, need og ease danner essensen af dette firmas produkter og ordene kan findes i … Read More

Aarhus Festuge

Logo som allemandseje I november 2011 udskrev Aarhus Festuge en logo-konkurrence. Logoet skulle udformes, så det tydeligt ville fremgå, at Aarhus nu skrives med to A’er og ikke med Å. Min løsning sammensmelter de to a’er, så det ene danner rummet i det andet. De to a’er har hver deres typografiske karakter og kan symbolisere møde … Read More

Logoer

Sommetider er der ikke brug for en visuel identitet men udelukkende et logo alene, hvilket der kan være flere grunde til. Det kan bla. være et produktlogo, som et supplement til et allerede eksisterende overordnet logo med en dertil visuel identitet. Herunder forskellige eksempler på logoer: Det elegante men meget specielle PH Grand Piano, et … Read More

Aarhus Maskinmasterskole

Polyteknisk miljø I sommeren 2011 blev Aarhus Maskinmestersskoles nye visuelle identitet lanceret. I dag har en maskinmester mange forskellig rettede kompetencer og en meget polytekniske tilgang til en opgaveløsning. Identiteten skulle derfor sætte fokus på uddannelsens høje niveau og mange muligheder som erstatning for maskinmesterens historiske rolle i værkførerrummet på søen. Logoet består af en let, … Read More

Roskilde Handelsskole

Eleverne er uddannelsen I 2008 fik Roskilde Handelsskole en ny visuel identitet. Identiteten er først og fremmest fleksibel, så skolen både kan kommunikere som én samlet afsender samtidig med at de enkelte uddannelser kan fremhæve sig særskilt, da de differentierer sig tydeligt fra hinanden indholds- og målgruppemæssigt. Den visuelle identitet danner et stærkt grafisk og meget … Read More

Danisco

En verden af enzymer I 2010 blev Danisco’s reviderede visuelle identitet lanceret og udrullet worldwide. I tæt samarbejde med den interne marketingafdeling i Danisco, fik jeg mulighed for at udvikle den omfangsrige visuelle identitet fra analysefasen til designudvikling, implementering og formidling. Logo og designelementer samt hele det visuelle univers, farver mv. blev enten justeret eller skabt … Read More