• Hjem
  • Portfolio
  • Formidling
    • Udtalelser
    • Underviser og vejleder
    • Foredrag og byvandringer
    • Skriftlig formidling
  • Fakta
    • Kort om mig …
    • Netværket
    • Ydelser
    • Curriculum Vitae
    • Referencer
    • Kontakt og priser
    • Handelsbetingelser
    • Privatlivspolitik
  • Podcast
  • Blog
  • Shop
  • Hjem
  • Portfolio
  • Formidling
    • Udtalelser
    • Underviser og vejleder
    • Foredrag og byvandringer
    • Skriftlig formidling
  • Fakta
    • Kort om mig …
    • Netværket
    • Ydelser
    • Curriculum Vitae
    • Referencer
    • Kontakt og priser
    • Handelsbetingelser
    • Privatlivspolitik
  • Podcast
  • Blog
  • Shop

About Create

Create is a multi-purpose WordPress theme that gives you the power to create many different styles of websites.

Christina Bruun Olsson

Christina Bruun Olsson

  • Hjem
  • Portfolio
  • Formidling
    • Udtalelser
    • Underviser og vejleder
    • Foredrag og byvandringer
    • Skriftlig formidling
  • Fakta
    • Kort om mig …
    • Netværket
    • Ydelser
    • Curriculum Vitae
    • Referencer
    • Kontakt og priser
    • Handelsbetingelser
    • Privatlivspolitik
  • Podcast
  • Blog
  • Shop

Logo

Emnet logoer og visuelle identiteter bliver vendt og drejet under denne kategori … som konkrete anmeldelser eller som mere overordnede tanker og ideer omkring emnet.

Logo som kartoffeltryk

28. januar 2013By ChristinaAnmeldelser, Logo 5 Comments
Logo som kartoffeltryk

Da jeg tilbage i starten af 90’erne startede som forventningsfuld studerende på linjen for Visuel Kommunikation på Danmarks Designskole, var der ikke mange computere til rådighed. Efter 2-3 års studie kunne man få adgang til een af computerrummets 10 maskiner, hvis man altså lige havde husket at skrive sig op en uge før. Vi lærte, … Read More

Hvad koster et logo?

24. januar 2013By ChristinaDebat, Logo 9 Comments
Hvad koster et logo?

Det er et rigtig godt og præcist spørgsmål, som desværre ikke kan besvares lige så præcist. Og hvorfor mon det? Jeg vil først drage en sammenligning til en anden situation, som mange kan nikke genkendende til, nemlig den store beslutning om huskøbet …   Hvad koster et hus? Når man er ude i et huskøb, … Read More

For H… da

28. juni 2012By ChristinaInspiration, Logo No Comments
For H… da

Jeg er ikke begejstret for typograferingen af det engelske museum Horniman Museum & Gardens’s logo … men dette H fungerer fantastisk som mærke, og de to klammer bliver brugt særdeles kreativt. De repræsenterer ligeligt hhv. Museum og Gardens. Identiteten er lavet af designbureauet Hat-Trick i London.   Mit ynglings-eksempel er disse døre, med hver sin … Read More

Glæden ved det negative rum

15. juni 2012By ChristinaAnmeldelser, Logo, Typografi No Comments
Glæden ved det negative rum

Det var det rene typografiske slaraffenland at deltage i DDAs master-class om typografi, onsdag d. 13. juni. Jeg gik derfra med et stort smil tilsat seriffer! De 4 oplægholdere; Jens Kajus og Jonas Hecksher fra e-Types og Mads Quistgaard samt Bo Linnemann fra Kontrapunkt, åbnede låget på klem for det uendelige typografiske univers fra det håndværksmæssige ekstrem-nørderi til mere konceptuel … Read More

Misforstået respekt for visuelle identiteter

30. april 2012By ChristinaLayout, Logo 1 Comment
Misforstået respekt for visuelle identiteter

Målene med at lave en visuel identitet kan være mange. Kort sagt skal den først og fremmest fortælle en historie, sende signaler som f.eks. kvalitet, seriøsitet, humor, tryghed, eller lign. der afspejler virksomheden eller dens produkt. Desuden kan det være alfa omega at sikre genkendelse og for manges vedkommende at differentiere sig ifh. til f.eks. … Read More

Gentagelsens ulidelige lethed

20. marts 2012By ChristinaLayout, Logo, Skiltning No Comments
Gentagelsens ulidelige lethed

Gentagelser kan i nogle tilfælde være relevante. I visualiseringssammenhæng kan jeg bla. nævne varer på en hylde i supermarkedet, hvor det samme produkt, gentaget mange gange, kan øge fokus i kraft af mængden. Eller tekstspalter i en roman som er nøjagtig ens, hvilket giver mening, da de i kraft af den monotone gentagelse fremstår helt … Read More

Xxxxxxx eller zzzzzzz?

26. februar 2012By ChristinaAnmeldelser, Logo No Comments
Xxxxxxx eller zzzzzzz?

I Journalisten.dk var der i fredags en artikel om de dominerende og uforståelige X’er i Mediehøjskolens (fusion mellem Den Grafiske Højskole og Journalisthøjskolen) visuelle identitet. Rektor Jens Otto Kjær Hansens argumenter som at ”X’erne blev indført for at få opmærksomhed og skabe et samlingspunkt i fusionen” og “fordi det har en kraft som visuelt symbol” er … Read More

12

Søg

Kategorier

  • En visuel synsvinkel (335)
    • Anmeldelser (55)
    • Arkitektur (18)
    • Debat (33)
    • Egne projekter (61)
    • Farver (7)
    • Foto (22)
    • Inspiration (150)
    • Ladies Drawing Night (7)
    • Layout (41)
    • Logo (27)
    • Mine studerende (5)
    • Ruter (19)
    • Skiltning (16)
    • Street art (46)
    • Tilfældigheder (30)
    • Typografi (29)
    • Undervisning for børn (12)
    • Video (25)
    • Visuel musik (16)

Du kan også følge mig her:

Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy

© 2022 Christina Bruun Olsson All Rights Reserved.