Dansk Energi

Dansk Energi ønskede et bud på redesign af deres månedlige nyhedsavis. Følgende principlayout blev mit bud på et redesign.

Dansk Energis nyhedsavis så sådan ud:

DanskEnergi_nyhedsavis

Det var mit mål at opnå et langt mere markant, stramt og maskulint udtryk, samtidig med mulighed for variation og overraskelse. Desuden er layoutet rettet ind efter retningslinjerne for Dansk Energis visuelle identitet.

Bladhovedet på forsiden er integreret med det store foto, således at motivet kan ses igennem navnet “Energi”. Bladhovedet kan være gennemsigtigt, hvidt eller sort alt efter fotoets karakter. Der er i bunden af forsiden plads til f.eks. “månedens citat”, “månedens tal” eller anden tekst som skal fremhæves på forsiden. På fotoet er desuden teesere til artikler.

DanskEnergi_redesign_ChristinaBruunOlsson

 

Indholdet er bygget op over både 3- og 4-spalte-grid, for at imødekomme de mange forskellige annoncestørrelser. Den røde bjælke til højre for bladhovedet går igen på alle siderne og indeholder sidetal samt fakta for dette nummer. Der er helt faste indlæg som bla. “Unplugged”, “5 minutter med …” samt “Tvekamp”  og disse er fremhævet med den gennemgående røde farve. I principlayoutet er desuden bud på bla. grafer, faktabokse og billedbehandling.

DanskEnergi_redesign_ChristinaBruunOlsson

 

Herunder nogle af de gennemgående detaljer i layoutet:

DanskEnergi_redesign_ChristinaBruunOlsson

1 Comment

  1. Hvad er et principlayout? - En Visuel synsvinkel
    5. april 2016

    […] Principlayouts kan være vigtige i idé-genereringen, være et vigtigt værktøj for kunden til intern dialog og afklaring samt selvfølgelig et uundværligt værktøj i dialogen mellem kunden og den grafiske designer. Det vil også typisk være et principlayout man præsenterer ved pitch, som dette eksempel, som er redesign på Dansk Energis nyheds-avis. […]